Recensie: het MUS Reads Boekenboek

Het MUS Reads Boekenboek is te bestellen in de webshop van MUS Creatief. Het is een softcover van 256 pagina’s. En kost 14.99.

Flaptekst: MUS Reads Boekenboek

Voor iedereen die houdt van lezen en lijstjes maken! Sommige boeken blijven je voor altijd bij. En sommige… wat minder. Gebeurt het jou ook wel eens dat je halverwege een boek ineens denkt: dit komt me wel heel bekend voor? Zeker als je veel leest kan je het overzicht weleens kwijtraken. Het ‘Boekenboek’ biedt de oplossing. In dit journal kun je niet alleen bijhouden welke boeken je hebt gelezen, maar ook wanneer je het las, wat je ervan vond en wat de mooiste quote uit het boek was. Daarnaast vind je handige lijstjes in het ‘Boekenboek’, waardoor je in een oogopslag kan zien welke boeken je nog wilt lezen en welke je bewezen favorieten zijn. Dankzij de handige inhoudsopgave vind je makkelijk terug wat je over welk boek hebt geschreven – en of je het nog eens wilt lezen. Zo weet je zeker dat het de bedoeling is, als je een boek voor de tweede keer uit de kast pakt!

Wat vind ik van dit boek?

Het boekenboek leek me zo tof. Je kan er in schrijven welke boeken je in je boekenkast hebt staan, welke boeken je graag wilt en wat je van boeken vindt. Ook staan er leuke challenges in en kun je bijhouden welke boeken je uitgeleend en welke je geleend hebt. Er is plek voor wel 100 boeken. Ook kun je je mooiste quotes opschrijven en je favoriete boeken en auteurs in noteren.

De leukste challenge vond ik de challenge waarbij je elke maand een boek moet lezen via het alfabet. Dus in januari een boek dat begint met A of B, in februari met een C of D en ga zo maar door. Ook was er ruimte om je eigen maandelijkse challenges te bedenken, wat ik erg leuk vond.

Ook ziet het boek er echt leuk uit van binnen. Het boek begon met een korte inleiding door Mus! Daar leerde ik een heel leuk woord: tsundoku, dat is de Japanse kunst van het verzamelen van boeken met de intentie ze ooit nog te lezen. Iets dat veel boekenliefhebbers wel zullen herkennen. Aan de zijkant van het boekenboek kun je de verschillende delen zien, wat erg fijn is en het overzichtelijker maakt.

Er is veel ruimte, alhoewel ik zoveel boeken heb dat ik ze er niet allemaal in kwijt kan, toch is dat niet heel erg, want er is genoeg ruimte voor de rest en je kunt natuurlijk altijd een gedeelte voor iets anders gebruiken.

Achterin kun je leesverslagen kwijt. Wat hier zo leuk aan is, is dat deze erg uitgebreid zijn. Zo kun je altijd teruglezen wat je van een boek vond en lees je ze niet per ongeluk dubbel.

Ik vind het boekenboek een echte aanrader. Het is een ontzettend leuk boek waar je veel in kwijt kan. Je kunt er veel verschillende dingen in bijhouden.

MusCreatief bedankt voor het recensie-exemplaar!