Recensie: Vind haar

Vind haar door Lisa Gardner

Vind haar, is geschreven door Lisa Gardner, een #1 New York Times Bestselling Auteur. Het boek telt 461 pagina’s en is uitgegeven door Uitgeverij Rainbow. Het is een paperback.

Waar gaat deze Thriller over? (flaptekst)

Vijf jaar nadat Flora Dane bevrijd is uit de handen van de man die haar maandenlang in een kist gevangen hield, wordt ze beschuldigt van moord. D.D. Warren doet onderzoek naar d zaak en komt erachter dat Flora al eerder wraak heeft genomen op potentiële verkrachters en aanranders. Is ze slachtsoffer of dader? Wanneer Flora plots zelf verdwijnt, komt D.D. Warren op het spoor van een dader die er alles aan zal doen om Flora deze keer niet te laten ontsnappen.

Raad ik dit boek aan?

“Je bent helemaal alleen in de kist. Dat is beangstigend. Overweldigend. Afgrijselijk. Vooral omdat je nog niet weet wat je allemaal te wachten staat.”

Deze thriller begint meteen met een hoofdstuk van toen Flora gevangen gehouden werd in een kist. De spanning zit er meteen in. Laten in ‘vind haar’ lees je meer terugblikken. Ook wordt er afgewisseld tussen perspectieven van D.D. en Flora in de ‘nu’ tijd. Verwarring tussen de drie perspectieven is er zeker niet. Het is elke keer duidelijk vanuit wie en wanneer je leest.
Hoe verder ik in het boek kwam hoe hoger de spanning werd. Ook de personages werden steeds duidelijker. Flora vond ik in het begin wat moeilijk te doorgronden, maar heel erg lang duurde dat niet. D.D. Warren vond ik wat makkelijker om te begrijpen. Natuurlijk zitten er nog veel andere personages in en de karakters die vaker in het verhaal komen worden goed beschreven.
Lisa Gardner heeft een sterke schrijfstijl en tijdens het lezen was het boek bijna niet weg te leggen. De spanning werd elk hoofdstuk hoger en hoger en het bleef tot aan het einde een raadsel wie de dader was. Tijdens het lezen kreeg ik wel veel verdachten, maar pas en het eind van het boek werd het duidelijk. Het was een goede ontknoping waar zeker over nagedacht is.
De omgeving, gebeurtenissen en de angst van de personages is goed beschreven en inleven in dit boek was dan ook niet moeilijk.
Het is een spannende thriller die ik zeker aanraad. Ik geef het 4,5 sterren.
Uitgeverij Rainbow, bedankt voor dit recensie exemplaar!