Recensie: Upgrade

Upgrade van Lara Reims
Upgrade is het superspannende eerste deel uit een Young Adult trilogie. De hierop volgende delen zijn Black-out (deel 2) en Home (deel 3).
Rémi heeft soms het idee dat mensen dingen voor hem achterhouden. Hij wordt soms net iets anders behandeld dan andere. Hij wil antwoorden en net als hij op het punt staat die te krijgen ontploft zijn huis, inclusief zijn ouders, zus en kat. Als hij naar het mysterieuze Creodroom wordt gebracht weet je niet wie je kan vertrouwen en wie er leugens verteld. Hij krijgt vrienden, maar geeft zijn zoektocht naar antwoorden niet op.

Het Creodroom zit vol technologie en er steekt een ingewikkelde theorie achter over wie Rémi is. Samen met zijn vrienden komt hij steeds dichter bij het antwoord, maar hij is ook in gevaar. Sommige mensen zijn tegen het Creodroom en daar speel Rémi een grote rol voor. Wie is Rémi? En waarom is hij belangrijk? Net als Rémi krijg je veel vragen en weinig antwoorden. Het is spannend tot het eind en je weet niet wat een leugen is en wat de waarheid.

Vlotte schrijfstijl

Upgrade is een dik boek en is alle 338 pagina’s spannend. Het is niet langdradig of te lang. De schrijfstijl is vlot en je blijft nergens langer dan nodig hangen. Je wordt echt meegetrokken in het verhaal en er gebeurt veel tegelijk.
Het boek houdt je vast tot het einde en maakt je nieuwsgierig voor het volgende deel. Black-out heb ik al wel gelezen maar Home ben ik ook nog van plan om te lezen! Wel is er veel toeval in het verhaal. Rémie en de andere personages zijn erg vaak ergens precies op het juiste moment op de juiste plaats. Rémi’s reacties zijn meestal erg realistisch en geloofwaardig neergezet. Ook kan je je in Rémi verplaatsen, wat ervoor zorgde dat het verhaal duidelijker werd!
Er is verraad in het boek, en net als een aantal andere ontknopingen, komt de dader totaal onverwachts. Upgrade is een echte aanrader!

4,5/5 sterren